maandag 12 juni 2017

Broodje breien juni 2017






Vanmorgen naar Broodje breien geweest.










Breien met kleur, of kleurbreien?

Afbeeldingen vertalen naar kleur of afbeeldingen in kleur breien?

Kleuren in ronde vormen, hoekige vormen, afbeelding getrouwe vormen?












OF............











Na de vorige BB ben ik best wel weg van de manier van schilderen van Charlotte Salomon Het is niet alleen haar leven, maar ook de manier waarop zij dat verbeeld heeft dat mij heel erg bezig houdt. Ik heb het kleine boek en Ada heeft het grote boek. Zooooooo mooi. Ik ben daar iedere dag toch nog wel mee bezig en kijk/lees er regelmatig in.












IK wil dus geen afbeelding van Vincent van Gogh, super schilder, maar nu even niet voor mij.








Ik wil mij koesteren in de schoonheid van Charlotte.















De hele ochtend keurig geluisterd naar Loret, prachtige werken gezien uit de cursus "kleur breien". Maar toch een gevoel van : "wat wil ik"







Thuis gekomen eerst begonnen met een heel ander idee waar ik al weken mee loop. Zover ontwikkeld dat ik de rest  's avonds voor de t.v. kan doen.  Daarna doorgegaan met het broodje breien.








En ik ben eruit. Ik volg mijn eigen weg, SORRY Loret !





Nog meer foto's gemaakt uit het boek van Charlotte , vervolgens bewerkt tot goed printbare vellen en morgen ga ik de kleuren en de tekeningen maken voor een mooi kleurenwerk over haar. 






En , er ligt al wat van haar klaar om met de naaimachine te gaan verwerken. Gisteren wat lappen bewerkt, geverfd en na het drogen keurig gestreken.  

Gelukkig heb ik eerdaags vakantie..............









Geen opmerkingen: