vrijdag 7 juli 2017

Evelien Verkerk



Kennen jullie Evelien Verkerk? Zij onderzoekt antiek textiel , met name oude breisels. Zij houdt een website  bij : www.nederlandsgebreid.org  Daarop publiceert zij breipatronen van de breisels die zij onderzocht heeft en dan vertaalt heeft naar een hedendaags ontwerp.






Mijn groene mitanes, huppelsokken komen van haar site.








Zij heeft nu het patroon van een breirol gepubliceerd. Het zijn patronen van 20 steken. Die ben ik dus meteen gaan maken. En wat het allerleukste is, zij is met nog een serie bezig. Dat wordt dus niet afkanten. maar gewoon wachten tot zij dit publiceert!

























Ik gebruik ecru merinowol en brei met naalden 2














 Op de laatste dag dat ik bij mijn zus en zwager was , zijn wij nog naar Louhans gereden waar wij een prachtige 2e hands boekenwinkel ontdekten. Dit boek heb ik er gekocht........... voor 6 euro!












Dat is heerlijk om van de winter te gaan doorspitten!




Geen opmerkingen: