vrijdag 15 september 2017

Oude patronen en een verrassing

Zoals jullie gezien en gelezen hebben ben ik druk bezig met het boek van Therese de Dillmont. Het laat me niet los en ik wil er achter komen hoe al de mooie voorbeelden gebreid zijn.




Een patroon heb ik heel veel keer uitgeprobeerd en opeens kwam er een bericht uit België met hulp. Anita kwam mij te hulp en er volgden heel wat berichten heen en weer.














Zij had ook de Engelse en Duitse versie op internet gevonden  en uiteindelijk met een patroon in 3 talen heb ik de oplossing gevonden.

Deze week buiten het spinnen van de laatste streng voor 1 oktober bij de www.deamsterdamsesteek.nl heb ik ook nog wat mooie randjes gemaakt uit het boek.












Maar waar Anita mij ook op attendeerde was een kal van Aloha over prachtige swatches van een Amerikaanse dame. '''The fibre Muse Circle" Zij stuurde mij de links door en als je je hebt aangemeld krijg je de patronen via een e-mail opgestuurd.














Wat heb ik daarvan genoten en gepuzzeld en opgezet en weer uitgehaald en weer kijken naar de filmpjes op you-tube en weer opgezet en even hard weer uitgehaald.













MAAR











Kijk eens  naar het resultaat en ik ben nog niet eens klaar!








Anita, ook namens mijn katje ( die veel te veel snoepjes heeft gekregen om maar van het gemiauw af te zijn omdat ik geen tijd had om haar te knuffelen) heel erg bedankt voor deze tip en ik hoop dat je met de nog niet uitgewerkte patronen ook wilt helpen.!





















Dit zijn ook nog patronen uit het boek van Therese. Het patroon van hiernaast is aan de bovenkant zoals het in het boek beschreven staat, ik heb in het onderste deel mijn zwaai eraan gegeven. 







Is het niet een prachtig patroon?








Mijn plan is om alles , buiten de beschreven versie ook in ''stitchfiddle'' te gaan zetten en er dan een mooi boekje van te gaan maken. Voorlopig ben ik nog aan het puzzelen en ik heb er erg veel plezier in. 

Zondag begint mijn cursus bij de Amsterdamse Steek over de Oude Steek o.l.v. Rita Huyink. Ik ben helemaal spannend

Geen opmerkingen: