vrijdag 16 februari 2018

Doll van Keito







Zoals jullie gemerkt hebben vonden wij de pop Geesje wat slungerig en niet zo vrouwelijk. Wij houden van een beetje vol en wat spekrolletjes. 


Bij de cursus in het Scheepvaartmuseum had Loret een pop bij zich die helemaal aan die voorwaarden voldeed, Rita Huyink had hem gebreid. 

Nu, die pop wilde ik ook breien. 






En ook weer een uitdaging omdat zij van kruin naar teen wordt gebreid. 



Rita had verteld dat het een gratis patroon van Ravelry was, ach ja, als Nederlandse heb ik dat natuurlijk meteen gedownload.

Maar ik ben het ook gaan breien en wat een ontzettend goed patroon. Alles staat naald voor naald beschreven. Zelfs de benen en de armen zodat je zeker weet dat je het spiegelbeeld krijgt. Dat zouden alle designers moeten doen........

 Als je haar ook wilt breien, kijk op Ravelry bij Doll of Keito en ze komt zo aanlopen......





Deze week ook bezig geweest met zoeken op internet, voor mijn volgende breirol wil ik Bleu-face- Leicester zonder polyester. Ik heb er een gevonden, maar dan moet ik 5 kilo bestellen en wat moet ik met 50 strengen ?????????? Wie dus geïnteresseerd is , geef mij een seintje. Je kunt het hier wel krijgen met nylon en dat wil ik niet. Dus verder met de breirol van de patronen uit de Eutropia. 


Geen opmerkingen: