zondag 10 juni 2018

Een breirol........





Wat een mooi systeem is dat toch. Allerlei patroontjes op een grote lange lap achter elkaar breien. De een rolt ze op......... een breirol dus. De ander doet een in het rond gebreide breirol rondom een pijp..........


Mijn breirol werd buiten bekeken, let even op de weerkaatsing in het glas van de deuren!








Vandaag was er eigenlijk weer een bijeenkomst in Amsterdam, het vervolg op de cursus van Rita Huyink op de Oude steek.  Maar, en dat kwam voor mij heel goed uit, liep het even anders en kwamen de dames bij mij.



Alle patronen werden bekeken, Rita gaat ze nu in het katoen breien om te kijken of alle schema's kloppen. Bij een bepaalde steek kon ik laten zien dat een andere opzet beter is dat diegene die ik gebruikt had op de proeflap!








Dit is de breirol van Therese Dillmont, van bepaalde patronen ga ik een voorwerp maken en dat wil ik dan uitgeven in een leuk boekje, ofzo..........

































Wij hebben ook besproken hoe wij het vervolg gaat inpakken, liever gezegd , gaan uitpakken. Een heel leuk idee waar ik nog niks over zeg.







Wij gaan ook een andere breirol ontrafelen, de verslaving moet tenslotte gevoed worden.

Ach ja, na de uitleg ging de rol weer naar binnen, 2,50 m. lang!
Overigens, Nienke Jelles heeft deze foto's gemaakt. Als je goed kijkt zie je haar in het glas van de deur!

Ik ga er echt nog een breien, dit is zooooo leuk! Ook voor Formido, de leverancier van deze rioolbuizen!!!








Geen opmerkingen: