vrijdag 21 september 2018

Eutropia en andere zaken




 Mijn 4e breirol op de paal van 1.50 meter is bijna klaar. Dan heb ik deel 1 en deel 2 van de Eutropiapatronen  op deze breipalen staan.





Ik ga er dan mee stoppen. Nu komen de hoofdstukken over mutsen , hemden en onderbroeken, die ga ik misschien nog wel maken, maar niet nu.










Ik blijf wel bezig met historische steken, hoe en wat komt in mijn volgende bloggen.











Helen had haar HZG' s  opgeruimd en deze had zij voor mij bewaard, een artikel over Therese de Dillmont. Zo heerlijk om te lezen wat deze dame allemaal gedaan heeft .













Mijn trui vordert gestaag, echt een oppasdagbreiwerk.








Op 3-10-2018 is er een workshop 5 mini-sjaals-breien. Dit zijn de bolletjes die erbij horen.






 En ik heb een uitstapje gemaakt naar houtbewerken. Ik was al een tijd op zoek naar een leuke site-table voor in mijn gang. Er stond er een van teak hout, maar dat vind ik altijd zo grof. Na de wekelijkse wandelsessie met Coby, even langs de kringloop en daar liep ik tegen een prachtige site table aan , zomaar. En voor een prijs die op een ander niveau lag dan dat ik in winkel gezien had.






De volgende zaterdag na onze wandeling kwamen wij langs een markt waar wij GRATIS een potje kalkverf kregen.









Eerst een beetje meer schoonmaken, dan een licht schuurpapiertje en dan......




Nu komen de 2 foto's van ervoor en erna.














En het staat toch leuk, ik ben er heel blij mee.





 En dit soort dingen smaken naar meer, ik ben dus op zoek naar nog een, maar dan ietsie kleiner .

Geen opmerkingen: