woensdag 14 november 2018

Hele dunne lace wol








Van de zomer had ik bij Loret hele dunne wol gekocht in een warme bordeauxrode kleur. Ik wilde er een truitje van breien, maar dat werd een fiasco.
Dus dat werd mijn oppasdagbreiwerk en ging een shawl voorstellen.

Het breit heerlijk weg en een bijpassend kleurtje in mohair maakte het af.











Maar ik had nog wol over en twijfelde tussen polswarmers of een baret.









Het werd een baret uit dit boek.







Maar ja, het zou dan wel een hele grote baret worden en ik heb besloten om het gewoon maar zo te laten.






Het is een patroon uit  1926. Ik had al eerder een werk eruit willen maken, maar kon mij niet genoeg concentreren om hun manier van opschrijven om te zetten in de stitchfiddle. Zou wel komen door de operaties , dit voorjaar.










Ik heb aan Rita Huijink gevraagd of zij dat wilde doen en een dag later kon ik beginnen.






Ik vind het prachtig en het is zo leuk om te doen.





Geen opmerkingen: