zaterdag 8 december 2018

Lekker slecht weer.............


Als het waait en regent kan ik altijd hard werken. 




Vandaag heb ik dat dan ook gedaan. 




Vanmorgen een heleboel strengen in de voorweek gezet om ze vanmiddag te kunnen verven. Daarna voor de hoognodige kilovermindering naar een kerstmarkt in Boskoop geweest.









Toen ik weer thuis was ging de magnetron aan en de verfpan op het vuur. Als het meer dan 100 gram van een kleur is , gaat het de pan in. 




Dit is het resultaat. 







Met de kerstdagen ben ik bij mijn zus en wij gaan een HAP maken. En dat is natuurlijk het allerleukst als je wol ook nog zelf geverfd hebt. 



Op dit rek hangen dus strengen van 60 % alpaca met 40 % merino.




Bij de roden hangen ook 2 strengen van de bougle uit London. Deze keer in een keer goed gelukt.

Tussendoor  ( stappenteller zit in broekzak ! ) nog even achter de naaimachine om een rokje van mijn kleindochter te herstellen.



Om alvast in de kertssfeer te komen de voorgevel van een kerk in Scheveningen op wolvilt gemaakt.

Geen opmerkingen: