vrijdag 29 november 2019

Linnenbinding






Deel 2 van mijn "HAP"is klaar. Het middendeel is net zoals de 1e in een linnenbinding geweven. Ik moet eigenlijk toegeven dat ik de linnenbinding de mooiste binding vind waar het materiaal volledig tot zijn recht komt.


Ook de 2e HAP is prachtig geworden. Maar , kritisch als ik ben. De mohair in de rand is geen bougle als het middenstuk. Gelukkig zit de rand niet tegen de hals , want deze is niet zo superzacht als de bougle.


 Deze is wel te koop, ik moet  nog wel even nadenken over de prijs!



Ik heb van iemand een vreemd soort materiaal gekregen en wil daar mee gaan weven.........tijdens het breien kan ik daar lekker over nadenken.






Ik ga tegenwoordig wekelijks naar de Ribbelclup. Een breiclub in Alphen. Enorm gezellig, onder leiding van Henriette. In maart begonnen en nu gaat de avondeditie ook al van start. Breien is wel erg in, of het gezellig ''samen zijn en een beetje breien "in? 
















Henriette stuurt wel eens een patroon rond voor diegene die wil proef breien. Ik wil dat best wel doen, Guus test het resultaat.




De afgelopen maand was een rollercoaster, net zo iets als het liedje van Danny Vera. In ieder geval is ook mijn huis gespachtelputzt en ik geniet zo van dit resultaat. Nieuwe kasten, een nieuwe TV en de top 1000 Evergreen maken mijn leven weer helemaal mooi!




Geen opmerkingen: