donderdag 19 november 2020

Supersoft

Een tijd geleden had ik wol gehaald, een soort Shetland wol. Verschillende bollen om een kleurenoefening te doen.



Om te breien was ik er snel op uit gekeken. Het is niet de zachte wol die ik gewend ben. 







Ik ben er een oefenlap voor een nieuw tasje mee gaan maken, had een stuk gebreid en dacht. Huppetee, de naald eruit en ik ga het eerst in een lekker badje met eucelan leggen. Misschien kan ik er dan beter een mooie muts van maken. 




Nu, wat bleek. Het wordt gewoon een stuk mooier en het voelt eigenlijk heel lekker aan. Jullie begrijpen het al, die naald gaat niet meer terug, maar van de rest wordt een leuke muts gebreid! Het resultaat zien jullie wel verschijnen. Van dit stukje maak ik wel een kleiner ''projecttasje''!!!!



Ondertussen wordt de deken van Naantje Knit maar groter en groter. Ik denk dat ik er wel samen met mijn katje onder kan. Misschien moeten maar wat meer katjes hier komen, plek zat onder de deken! Ik heb wat lapjes niet gemaakt. De Bohus ontbrak, dus die heb ik gemaakt. Ik vind dat een prachtige techniek. 






De andere lapjes horen ook bij de deken, een is een speciale fait-isle techniek. Je hebt dat geen lussen aan de achterkant. 





En lekker kabelen, in de kabel zit een koffieboon. Het mag niet te simpel zijn!




En, de kleinkinderen kwamen met deze prachtige amarillus in sok aan . Vonden ze wel echt bij mij passen.







Geen opmerkingen: