vrijdag 23 september 2016

Zullen wij het weer een soort stroopwafelbreien noemen?

Vanmiddag weer heerlijk zitten breien met Ada, Valery en Anneke.

Dat is ontspannen bezig zijn met mooie draadjes en uitwisselen van allerlei kennis rondom garens, vezels, breien, weven en verven van wol. 









Dit is het huiswerk van Ada, een prachtig vierkant  gebreid met het garen van Loret Karman.















Dit is waar zij nu mee bezig is, allemaal kabels en nog eens kabels. Een boek dat erg inspirerend werkt en na verschillende oefeningen is zij nu bezig met een stola.............
















 Dit heeft Valery gemaakt, polswarmers van allerlei verschillende soorten materialen. De wol van de boorden heeft zij in haar handen en je kunt heel duidelijk de pooling zien. Echt wel verliefd erop......ik twijfel nu over mijn laatste breiobject!





 Dit zijn de eerste driehoekje van mijn zogenaamde Missoni deken. Terwijl ik zat te kletsen had ik de eerste verbinding al gebreid................... ha, ha verkeerd om. Dus uitgehaald. Vanavond ga ik door met breien en waarschijnlijk over een paar dagen de eerste beginselen van de deken.





Ik heb helaas geen foto's van het werk van Anneke, maar dat komt zeker volgende week. Zij was weer met iets heel spannends bezig.

Geen opmerkingen: