vrijdag 21 april 2017

Breierij .......in mijn eentje

Vandaag was er niemand om mee te breien. Dus alleen gewerkt. Maar er was wel iemand die mij van een probleem afhielp en daar ben ik wel heel blij mee.

Mag ik even klagen? 


Drie jaar geleden vroegen mijn ( schuin) bovenburen of ik de leverancier van hun schermen doorgang wilde verlenen door mijn schuur zodat zij achterlangs deze schermen naar boven konden takelen. Dat heb ik goed gevonden , maar .............toen ik weer thuis kwam was mijn tuin een zootje en mijn schuurdeur beschadigd. Na 3 jaar gingen mijn directe bovenburen verhuizen en was de schade nog steeds niet hersteld ondanks vele verzoeken en ( dringend) vragen.  

Ik heb een jurist om raad gevraagd maar ik vind het wel onzin om daar een rechtszaak van te maken. Gelukkig is het nu opgelost en heb ik een prachtige deur. En gelukkig ...................... ha, ha dat ga ik even niet schrijven!!!!!!!!!
Het weer is prima droogweer  en straks als het donker wordt kan de deur weer dicht.














Maar onderhand zat ik te breien, dit zag ik laatst op facebook staan en vond ik zo handig. Ik heb hem zo groot gemaakt dat er een 100 grams bol wol van Lieneke ( www.wolop.nl ) en Loret Karman 
( www.loretkarman.nl ) in kan. 

















Ik ben bezig met een sjaal van hele dunne mohair, had
eerst een patroon van Helen, maar vond dat te onrustig en doe het nu zo.












En... nog zoiets stoms. Gisteravond haalde ik mijn tulpensokken uit de wasmachine en er zat dus duidelijk wol in die niet tegen 30 graden kan. Ik heb de tulpjes uitgehaald en brei er nu een ander boord op. Met gewone sokkenwol. Als ik weer zo stom ben om ze in de wasmachine te doen vervilt er niks!

















En, ik woon zo heerlijk en de laatste tijd ook erg rustig ( !!!!! ) dat er gewoon een reiger op je schuurdak komt zitten. Ik denk dat mijn katje toen even niet thuis was...........



1 opmerking:

Valery zei

Wat een gave tas heb jij gemaakt zeg.