vrijdag 24 november 2017

Breierij bij mij, Mariët

Ik weet niet hoe lang wij al bij mij thuis op de vrijdagmiddag zitten te breien. Ada en ik zaten bij een breiklupje hier in de buurt. Daar waren wij niet meer welkom, Ada en ik zijn gewoon doorgegaan met het samen breien, op de vrijdagmiddag. 
Wij overleggen, verzinnen nieuwe dingen, helpen elkaar en laten aan elkaar ons werk zien. Er zijn mensen bij gekomen en wij gaan ook wel naar de anderen toe om bij hun thuis te breien. 
Vanmiddag dus weer. 
Ada en Helen waren hier en wat was er weer veel te zien. 

Helen is naar London geweest waar de illustrator Olivia Lomenech Gill
 van het nieuwste boek van J.K. Rowling haar tentoonstelling opende waar al haar tekeningen/etsen/aquarellen en schilderwerken te zien waren. Zij is een vriendin van Helen en zij was uitgenodigd om dit succes van haar mee te vieren.
Helen liet het boek zien en het is prachtig. Een ongelooflijk hebbeboek om iedere keer van deze illustraties te kunnen genieten. Ik heb geen foto, expres. Jullie moeten gewoon zelf kijken . Als je haar bij google intoetst zie je haar site.




Nu de breiwerken:



Anna Malz , boven van Ada en onder van Helen











Stephen West, van Helen










Mutsjes , moet ik ook gaan breien voor mijn nieuwe kleinzoon Gijs







En dan mijn hoofdpijn project. Voor- en achterpand na 2 keer breien toch weer uitgehaald. Het was de 2e keer wel goed gebreid, maar het zat voor geen meter.
















Uiteindelijk maar weer uitgehaald en volgens een patroon Brik van ravelry opnieuw gebreid en hij zit prachtig.






Onderstaande foto heb ik net genomen terwijl ik lui op de bank zat. Slecht licht en zo.




 Hoe het resultaat eruit gaat zien, eerdaags komt de foto.


Wij hebben het ook nog gehad over mijn cursus bij Rita Huyink van de Amsterdamse Steek. Het is enorm leuk en mijn breirol wordt prachtig. In een latere blog zal ik meer vertellen over deze cursus.


Nu nagenietend en uitkijkend op de rozen die ik van Helen kreeg, ga ik rustig verder breien aan mijn trui.

Geen opmerkingen: