vrijdag 17 november 2017

Stadse Steken Kal van Puk Vossen











Wat een leuk initiatief! Maar ja, dat is wel aan Puk toevertrouwd.














Zij organiseert breiwandeltochten in Rotterdam en heeft nu een kal gemaakt over de gevels in Rotterdam.















Er waren veel mensen die deze kal gebreid hebben en het resultaat was een sjaal of breirol. Ik ga natuurlijk voor het laatste ! Wat zal hij mooi liggen te zijn tussen de andere breirollen.











Ik heb een stel foto's die ik hier bij laat zien en op ravelry staat nog veel meer. Ga naar Puk Vossen en je kunt alles zien. Zij heeft trouwens om de week een vlog. Niet zo'n kletsmajorenvlog, maar een vlog van een dik kwartier vol met informatie, wip's ( work in progress) , fo's ( finisched objects) en vaak ook give-away's. Klinkt nogal onbegrijpelijk, maar dat gaat zo in vlog-taal.








Ik laat jullie de foto's zien van de gevels en de Maas waarover zij een patroon heeft gemaakt.

















Zij  ontwerpt ook  patronen voor sjaals, babykleding , hele leuke en voor iedereen te breien.








 Ik heb deze wol van Loret Karman gebruikt, wil je de patronen echt goed uit laten komen dan was dit een verkeerde keus. Dan kun je beter een wit/ecru sokkenwolletje gebruiken. Maar deze ligt eigenlijk wel lekker zacht om de hals.

























Maar, mijn breirol is klaar, morgen blokken en dan kan hij bij de anderen op mijn ''dressoir''. Ik denk dat ik hem ook als dasje/sjaal ga gebruiken.











Ik ga de patronen hier niet laten zien. Over 2 weken is de sluiting, inclusief give-away. Als jullie zin hebben....bestel het en ga hard breien, dan kunnen jullie nog meedoen!





















Hier boven zien jullie de Euromast en hiernaast de Maas, het laatste patroon.






Dank je wel Puk, het was heel leuk om te doen!

Geen opmerkingen: