donderdag 21 december 2017

Einde jaar = dingen afmaken




Toen afgelopen jaar Loret een Broodje Breien wijdde aan Charlotte Salomon , was ik helemaal om. Wat maak zij een prachtig werk. Werk dat mij niet los liet.










Het grote kleed is al lang klaar, maar de 2 kleinere moest ik nog vol borduren met een geschreven tekst. Die zijn nu klaar en ik ben met de derde begonnen.








Ook deze is nu klaar. Het weer is te donker om mooie foto's te maken, zelfs overdag!



Ik hoop de komende weken meer tijd te hebben voor dit heerlijke werk, tenslotte een tekenboek gewonnen van de postcodeloterij. Dat moet ik gaan gebruiken!








Vorig jaar had ik een adventskalender van wol gekocht. Ik was daar heel blij mee en ben daar heerlijk mee aan de gang gegaan. Dus ook dit jaar zo'n doos besteld, samen met Ada. Deze keer 240 gram handgeverfde bfl met natuurlijke verfstoffen voor € 65,-




Iedere dag een pakje uitpakken, iedere weer spannend of het een mooie kleur zou zijn. Maar helaas, het is niet de doos van vorig jaar.





Ik heb heel veel foto's gemaakt om het zo mooi mogelijk uit te laten komen, maar de kleuren zijn flets, het lijkt alsof er te weinig verfstof is gebruikt. Ada is al een paar keer opnieuw begonnen om er iets moois van de breien, tot op heden was het meer terugbreien!

We hebben nog gekeken om kleuren te ruilen om een mooier palet te maken. 

Ik heb ze in mijn ''verkade-koekjes'' doos gedaan en ga rustig nadenken wat ik er van ga maken. Ik kan er ook een paar opnieuw verven zodat het geheel wat sprankelender wordt. 


Maar volgende jaar neem ik er weer een, maar wel een van een ander soort. Het idee is namelijk heel leuk.




Geen opmerkingen: