vrijdag 12 januari 2018

Eutropia

De Eutropia is een van de eerste breiboeken die er in Nederland gemaakt zijn. Je kunt nog wel exemplaren kopen , maar dat past even niet in mijn portemonnee. 





De Eutropia staat ook op internet, voor mij is dat een enorm geluk. Ik ben helemaal in de ban van oude steken. Je moet tenslotte weten hoe bepaalde werkwijzen zijn ontstaan om daar dan weer verder mee te kunnen borduren. Nou ja, in dit geval meer om verder mee te kunnen breien. 





De cursus die ik volg geeft heel veel informatie over de Nederlandse breihistorie, dus ook over de Eutropia














En .......... het is zo leuk om al die patronen te ontrafelen en uit te breien. Maar wat ook zo leuk is , zijn de namen die ze aan de steken hebben gegeven.

B.v Toverklokjes toer, zwengeltoer, pruimentoer. 





Of ik ze ooit allemaal ga breien , weet ik nog niet. Voorlopig ben ik er helemaal zoet mee! 


Mijn sjaal van de doos van de Adventskalender is af. Hij is geblockt en toen ik hem de 1e keer om deed kriebelde hij als ....... ik heb dus een avond voor de T.V. dat ding zitten rollen. kneden en knijpen.








Hij is nu wat zachter en goed te dragen. 




 Mooi randje , he!!


Geen opmerkingen: